آموزشی

چطور با کپی ترید بیشتر سود کنیم؟

این روزها هم به دلیل وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی ایران و هم به دلیل رشد بالای بازارهای مالی، هر روز افراد بیشتری برای ورود به بازارهای سرمایه مختلف مانند بورس، ارز دیجیتال، فارکس و… برای کسب درآمد تمایل پیدا می‌کنند. اما باید توجه داشت که بیشتر این افراد آموزش کافی برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی را ندیده‌اند و یا شرایط لازم دیگر برای موفقیت مثل زمان کافی برای بررسی بازار و یا تجربه سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه را ندارند.
باید این موضوع را قبول کنیم که همه ما معامله‌گر یا تریدر ماهری نیستیم که بتوانیم سود مناسبی از بازارهای مالی بدست بیاوریم اما ممکن است در نزدیکان‌مان کسی را بشناسیم که معامله گر ماهری باشد و سود خوبی از خرید و فروش های خود بدست می‌آورد. قطعا شما نیز این فکر به ذهن‌تان آمده که کاش می‌توانستید معاملات او را دقیقا و در همان لحظه کپی کنید یا به عبارتی دیگر هر چه او می‌خرید شما می خریدید و هر چه او فروخت شما بفروشید. اگر می‌شد این کار انجام دهید معامله‌ای دو سر برد برای شما می‌شد چرا که هم سود خوبی کسب می‌کردید و هم زمانی برای تحلیل تکنیکال و بنیادی نمی‌گذارید. حتما با خود فکر می‌کنید آیا چنین چیزی امکان ‌پذیر است؟
پاسخ سوال شما بله است!
این کار در کارگزاری های خارجی امکان پذیر است و این نوع معامله کپی ترید می گویند.

سرمایه گذاری آسان با کپی ترید

سیستم کپی ترید چیست؟

کپی ترید به معنی سیستم مدیریت و تکثیر معاملات یک حساب بر روی حساب‌های دیگر است. این سیستم برای سرمایه‌گذارانی که به هر دلیلی مانند عدم آشنایی کامل به دانش فنی و یا نداشتن زمان کافی نمی‌توانند خودشان معامله کنند طراحی شده است. با کمک این سیستم، سرمایه‌گذار یکی از معامله‌گرانی را که قبول دارد برای کپی کردن معاملاتش انتخاب کرده و از آن پس سیستم کپی ترید معاملات شخص انتخاب شده را در حساب فرد سرمایه گذار به صورت خودکار کپی می کند. به عبارت دیگر سرمایه گذار فقط باید شخص معتبری را برای کپی معاملات انتخاب کند و از این پس معاملات شخص انتخاب شده توسط سیستم کپی ترید در حساب سرمایه گذار اعمال می شود و سرمایه گذار با کپی کردن معاملات معامله گر انتخاب شده سود خواهد کرد.

کپی تریدینگ

سیستم کپی ترید چه مزایایی برای سرمایه گذاران دارد؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم کپی ترید، یعنی کپی کردن خودکار معاملات یک فرد حرفه‌ای؛ اما مزایای چنین پلتفرمی چیست؟

1-کاهش ریسک برای سرمایه گذاران تازه کار

نوسان زیاد بازارهای مالی علی الخصوص بازار ارزهای دیجیتال باعث می شود که اغلب سرمایه گذاران تازه کار از ورود به چنین بازاری ترس داشته باشند و یا اگر نیز ورود کنند با زیان سنگینی از بازار خارج شوند که این موضوع به دلیل نداشتن درک مناسب از بازار و عدم دانش کافی برای معامله در چنین بازاری است. اما راهکار کپی ترید اینجا به کمک چنین سرمایه گذارانی خواهد آمد. سرمایه گذاران می توانند با انتخاب یک معامله گر حرفه ای و با تجربه در این بازار ریسک سرمایه گذاری خود را در چنین بازار پر التهابی کم کنند.

2- زمان خود را پای سیستم نگذرانید!

برای کسب سود مناسب در بازار ارزهای دیجیتال شما باید حداقل روزی هفت الی هشت پای سیستم باشید و بازار را لحظه به لحظه رصد کنید و در موقع مناسب اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنید. لذا اگر شغلی دارید این موضوع برای شما امکان‌پذیر نخواهد بود. اما سیستم کپی ترید این مشکل را برای شما حل خواهد کرد. دیگر نیازی نیست شما همیشه پای سیستم باشید چرا که معامله‌گر حرفه‌ای به جای شما خرید و فروش می‌کند.

3-کسب سود مناسب بدون انجام هیچ کاری!

به نظر می آید گرفتن سود مناسب از بازارهای ارزهای دیجیتال بدون انجام هیچ کاری غیر ممکن باشد اما در واقعیت چنین چیزی امکان دارد.  با استفاده از سیستم کپی ترید شما بدون انجام هیچ کاری سود مناسبی خواهید گرفت چرا که معامله گر حرفه ای برای شما در حال ترید است و معاملات او برای حساب شما نیز انجام می گیرد. لذا شما بدون انجام کار خاصی و بدون دردسرهای ترید مانند تحلیل تکنیکال و بنیادی و صرف زمان زیاد برای این کار، می توانید در گوشه ای بنشینید و از سود خود لذت ببرید. برای رسیدن به چنین مرحله ای انتخاب تریدر یا معامله گر مناسب برای کپی بسیار اهمیت دارد.

کسب سود مناسب با کپی تریدینگ

بر چه اساسی باید معامله گر حرفه ای خود را برای کپی ترید انتخاب کنید؟

انتخاب یک معامله گر مناسب جزو مهمترین نکات در سیستم کپی ترید است چرا که اگر شما فرد درستی برای کپی کردن معاملاتش انتخاب نکنید، ضرر زیادی را متحمل خواهید شد. لذا انتخاب یک تریدر خوب از نان شب واجب تر است. شما برای انتخاب تریدر اصلی یا کسی که می‌خواهید از او کپی کنید باید به نکات زیر توجه کنید.

الف- حداقل مدت سرمایه‌گذاری

هر معامله‌گری استراتژی مشخصی برای معاملات خود دارد و بر اساس آن دست به معامله می‌زند. به عنوان مثال ممکن ست یک معامله گر نوع معاملاتش به گونه ای باشد که برای سودآوری هر معامله نیاز حداقل یک هفته زمان دارد پس اگر شما پولتان را برای سه روز بعد نیاز دارید نباید معاملات چنین تریدری را کپی کنید چرا که با ضرر مواجه خواهید شد. به همین دلیل، هر معامله گر یگ گزینه برای حداقل زمان مناسب سرمایه‌گذاری برای شما مشخص می‌کند تا شما بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب معامله گر بگیرید.

ب- میزان ریسک سرمایه گذاری

میزان ریسکی هر سرمایه‌گذار می‌تواند بپذیرد به طور طبیعی متفاوت است برخی ریسک پذیری پایینی دارند برخی نیز بسیار ریسک پذیر هستند. در سیستم های کپی ترید هر معامله گر میزان ریسک معاملات خود را با شما در میان می‌گذارد و شما باید بر اساس میزان ریسک پذیری خود معامله گر مناسبی برای کپی کردن انتخاب کنید. اگر شما فردی با ریسک پذیری پایینی هستید نباید معامله گری که معاملات پر ریسک انجام می دهد را برای کپی کردن انتخاب کنید.

ج- میزان سودآوری معامله‌گر

میزان سودآوری معاملات یک معامله گر بسیار حایز اهمیت است و عموم مردم نیز بیشتر به این فاکتور توجه می کنند. سودآوری بالای حساب معامله گری نشان از انتخاب استراتژی مناسب برای خرید و فروش های خود دارد و شما می توانید به او اعتماد بیشتری کنید. البته این موضوع را حتما در نظر بگیرید در ابتدا حداقل مدت سرمایه گذاری و میزان ریسک سرمایه گذاری معامله گر ببینید و سپس بر اساس سودآوری او را انتخاب کنید.

د- تعداد حساب‌های کپی شده

چهارمین راه انتخاب یک معامله‌گر خوب، نگاه به تعداد فالوورها یا کسانی است که معاملات او کپی کرده‌اند. هر چه این تعداد بالاتر باشد شما می‌توانید اعتماد بیشتری به معامله‌گر کنید چرا که سرمایه‌گذاران زیادی به او اعتماد کرده‌اند و سرمایه خود را به او سپرده‌اند.

سرمایه گذاری آسان با کپی ترید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *