سرمایه‌گذاری

روش های آسان سرمایه گذاری سودآور و بدون دردسر

سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول در طول زمان از دغدغه‌های هر فردی در هر کجای جهان است. در ایران نیز با تغییر نسل و آمدن نسل جوان از یک سو و افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی در طول زمان، همه به دنبال پیدا کردن راهکاری مطمئن برای سرمایه‌گذاری هستند. هر فردی نیز برای سرمایه‌گذاری معیارهای مختلفی را دارد که وابسته مواردی مثل سطح ریسک‌پذیری، تعهدات فرد، سبک زندگی است. بنابراین اولین سوالی که به ذهن هر فرد خواهد رسید این است که چه بازاری برای سرمایه گذاری مناسب است؟

بازارهای مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد از بازار طلا و ارز، مسکن و بورس گرفته که جزو بازارهای سنتی برای سرمایه گذاری به شما می آیند تا بازارهای جدیدی مثل بازار ارزهای دیجیتال! با توجه به افزایش قیمت مسکن و شرایط اقتصادی کشور در سال‌های اخیر، بازار بورس و ارزهای دیجیتال رشد فزاینده‌ای را در بین مردم داشته‌اند.

اما باید توجه داشته باشید که سرمایه گذاری موفق در دو بازار بورس و ارزهای دیجیتال وابسته به دانش بالا، تجربه معاملاتی و اختصاص وقت زیاد است. اما همیشه راهی برای سرمایه گذاری آسان در این بازارها وجود دارد که نه نیاز به دانش دارد نه تجربه. حتما با خودتان می پرسید چه راهی؟

سرمایه گذاری غیر مستقیم بهترین راهی است که شما می توانید به وسیله آن از سود بالایی برخوردار شوید. پس بگذارید با روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم آشنا شویم.

روش های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم

الف-  کپی ترید

احتمالا اسم کپی ترید یا معاملات رونوشت چندان برای شما آشنا نباشد. این روش که جزو روش‌های نوین سرمایه‌گذاری در جهان محسوب می‌شود، هنوز در ایران آنچنان فعال نشده است و به همین دلیل است که اغلب افراد یا با آن اشنایی ندارد و یا حداقل آشنایی را با آن دارند. به همین دلیل است که هنوز در ایران جا نیفتاده است و اغلب افراد با کپی ترید آشنایی ندارند. در مقاله چطور با کپی ترید بیشتر سود کنیم در مورد اینکه کپی ترید چییست و چطور می توانیم از آن استفاده کنیم صحبت کردیم اما اجازه بدهید باز هم گریزی کوتاه به تعریف سامانه کپی ترید بزنیم.

سرمایه گذاری آسان با کپی ترید

کپی ترید چیست؟

در معاملات کپی ترید یا رونوشت،  سرمایه گذار یک معامله گر حرفه ای را برای کپی تمام معاملات او انتخاب می کند از آن به بعد تریدر یا معامله گر حرفه ای انتخاب شده، هر خرید و فروشی که در سامانه خود انجام دهد بالافاصله در پرتفوی سرمایه گذار نیز اعمال می شود. به عبارت دیگر سرمایه گذار فقط باید شخص معتبری را برای کپی معاملات انتخاب کند و از این پس معاملات شخص انتخاب شده توسط سامانه کپی تریدینگ در حساب سرمایه گذار اعمال می شود و سرمایه گذار با کپی کردن خودکار معاملات معامله گر انتخاب شده سود خواهد کرد. خبر خوب این است که سهمتو به عنوان نخستین سامانه کپی ترید ایرانی، امکان کپی ترید ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال را برای کاربران خود فراهم کرده است.

ب- سبد گردانی

سرمایه گذاری غیر مستقیم به روش سبد گردانی یکی از راه های متداول در ایران است. شما با یک سبد گردان که معمولا یک شخص حرفه ای در بازار است قرارداد سود و زیانی امضا می کنید و آن تریدر، مدیریت سبد سهام شما را بر عهده می گیرد. به عبارت دیگر برای شما خرید و فروش می کند و بعد از پایان دوره قرارداد، شما بر اساس قراردادی که امضا کرده اید بخشی از سود را به سبدگردان می دهید. اما باید دقت داشته باشید که سبد گردان‌های رسمی و شرکتی معمولا حداقل مبالغ ورودی بالایی برای سرمایه دارند و برای سرمایه‌گذاری خرد چندان توصیه نمی‌شوند.

ج- صندوق های سرمایه گذاری

صندوق های سرمایه گذاری معمولا توسط کارگزاران رسمی بورس تاسیس می‌شوند و مدیریت آن بر عهده افراد کاربلد و متخصص است. در واقع آن ها سرمایه‌ای که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید را روی سهام یا سایر اوراق بهادار دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این نوع سرمایه‌گذاری غیر مستقیم شما به پرتفو و سبدسهامی که صندوق سرمایه‌گذاری برای شما خریداری کرده است، دسترسی ندارید.

مزایای سرمایه گذاری غیر مستقیم:

1- مدیریت حرفه ای دارایی ها:

نخستین مزیت سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، مدیریت حرفه‌ای سرمایه شماست. شما با خیالی راحت سرمایه  و مدیریت آن را به یک تیم حرفه‌ای و آشنا به بازارهای مالی سپرده‌اید.

2-کاهش ریسک سرمایه گذاریها  :

شما اگر وقت کافی یا تخصص کافی برای خرید و فروش در بازارهای مالی مانند بورس و ارز دیجیتال نداشته باشید، سرمایه‌ خود را به خطر انداخته‌اید. در واقع ترید در بازارهای مالی به خودی خود ریسک سرمایه‌گذاری شما را افزایش می‌دهد. اما شما با سرمایه‌گذاری غیر مستقیم مانند کپی ترید، سبدگردانی، صندوق های سرمایه‌گذاری با انتقال مدیریت سرمایه خود به افراد متخصص ریسک سرمایه‌گذاری خود را به شدت کاهش خواهید داد.

3- نقد شوندگی بالا:

سرمایه‌گذاری به روش غیرمستقیم این امکان را به شما می‌دهد که خیلی زود سرمایه خود را نقد کنید.  اما اگر شما سهامی را در بازار ایران خریداری کرده باشید، ممکن است سهم به صف فروش برود و شما تا مدت‌ها نتوانید سرمایه خود را نقد کنید.

سخن پایانی:

بیشتر افراد جامعه وقت کافی به بازارهای مالی صرفا به عنوان بازاری برای سرمایه گذاری نگاه می کنند و دوست ندارند برای آن وقت بگذارند. همچنین اغلب آن ها نیز دانش و تجربه کافی برای خرید و فروش مناسب در بازارهای مالی را ندارند لذا بعد از مدتی با ضرر از بازار خارج می شوند. برای این دسته از افراد، سرمایه گذاری غیر مستقیم بهترین راه به شمار می رود . اگر شما هم وقت و تخصص کافی را ندارید کافیست از بین کپی ترید، سبدگردانی و صندوق های سرمایه گذاری یکی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

سرمایه گذاری آسان با کپی ترید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. وای عالیه این چیزی که نوشتید. واقعا اگر بتونید ادامه بدین و حقیقت داشته باشه واقعا محشره. یادتون باشه من جزو اولین ها بودم که کامنت گذاشتم اگر خواستم از سهمتو استفاده کنم من رو در اولویت قرار بدین تا شلوغ نشده!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *