آموزشی

با افزونه بورس سهمتو، سه بعدی تحلیل کن!

از مدت‌ها پیش سرمایه‌گذاران در حال طراحی ابزارهای مختلفی برای تصمیم‌گیری بهتر برای تحلیل و کشف فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار بورس هستند. در همین راستا نیز ابزارهای متعددی توسعه پیدا کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ابزارهای تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و تابلوخوانی نام برد. اما امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی و استفاده اغلب افراد جامعه از این بستر، پیگیری و تحلیل آنچه در شبکه اجتماعی می‌گذرد نیز برای سرمایه‌گذاران از اهمیت بالایی برخوردار شده است. در واقع شبکه‌های اجتماعی به بستری برای تبادل تحلیل‌های مالی و اقتصادی تبدیل شده است و دیگر کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که از آن استفاده نکند. بازار بورس ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و اغلب تحلیلگران، تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی خود را در بستر تلگرام یا اینستاگرام با دیگر تحلیلگران به اشتراک می‌گذارند و به نوعی تجمیع تمامی تحلیل‌های بازار را می‌توان در این شبکه‌ها یافت. از سوی دیگر شبکه‌های اجتماعی بستر انتقال تحلیل‌ها و اخبار هستند که تاثیرات بسیار مهمی را بر بازار معاملات خواهد داشت. به همین دلیل تحلیل شبکه‌های اجتماعی را می‌توان به عنوان بعد سوم در تحلیل در نظر گرفت.

تحلیلگران اغلب در کانال‌های تلگرامی خود تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند ولی امکان عضویت در تمام کانال‌های تلگرامی بورسی به دلیل حجم بالای این کانال‌ها امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل احتمالا تحلیل یا اخباری از سهمی که مدنظر دارید از قلم خواهد افتاد. همانطور که در مقاله افزونه بورسی سهمتو: کل تلگرام در یک نگاه گفتیم، افزونه سهمتو برای رفع این مشکل پدید آمده است و شما با استفاده از افزونه بورس سهمتو می‌توانید از آنچه در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های بورسی تلگرام در مورد سهم‌تان می‌گذرد بدون خارج شدن از سایت‌های بورسی مانند سازمان بورس، کدال، سهامیاب و رهاورد آگاه شوید. در مقاله قبلی به معرفی افزونه بورس سهمتو و نحوه‌ی نصب افزونه پرداختیم حال در اینجا قصد داریم با نحوه‌ی کار با افزونه بورس سهمتو آشنا شویم.

افزونه بورس سهمتو چگونه کار می کند؟

با باز کردن صفحه هر سهام در سایت‌های بورسی معتبر مانند TSETMC، کدال، سهامیاب و رهاورد می‌توانید اطلاعات شبکه اجتماعی هر سهام را در لحظه مشاهده کنید. تصویر زیر اطلاعاتی که افزونه سهمتو در اختیار کاربران قرار می‌دهد را نمایش می‌دهد. 

افزونه بورس سهمتو

1-امتیاز خرید هر نماد چه چیزی را نشان می‌دهد؟

سیگنال‌های مختلفی که برای هر سهم در کانال‌های تلگرامی ثبت می‌شوند، از نظر امتیاز با یکدیگر متفاوت هستند. هر چه سیگنال خرید جدیدتر باشد امتیاز و اعتبار آن بالاتر است، به طوری که جدیدترین سیگنال امتیاز 100 و قدیمی ترین سیگنال امتیاز 0 را دریافت می‌کند. میانگین این امتیازها برای تمام سیگنال‌های یک سهم، به صورت امتیاز آن سهم در بخش نماد نمایش داده می‌شود که عددی بین 0 تا 100 است.

2- امتیاز فروش نماد چیست؟

همانطور که در بالا گفتیم، سهمتو بر اساس میزان تازگی سیگنالی که برای هر نماد صادر شده است، امتیازی را به سیگنال می‌دهد که این امتیاز بین 0 تا 100 است. هر چه سیگنال جدیدتر باشد، امتیازی که به سیگنال داده می‌شود به 100 نزدیک‌تر خواهد بود و اگر هم سیگنالی بسیار قدیمی باشد امتیاز صفر برای آن در نظر گرفته می‌شود. لذا هر چه سیگنال‌های فروشی کانال‌های تلگرامی در مورد سهم داده‌اند جدیدتر باشد، نماد امتیاز فروش بالاتری خواهد داشت.

3- فیلتر مثبت چیست؟

اگر در کانال های تلگرامی بورسی به طور ناگهانی سیگنال‌های خرید زیادی در مورد سهم صادر شود، سهمتو این موضوع را به عنوان یک فیلتر مثبت برای سهم در نظر می‌گیرد و در این بخش می‌آورد.

4- فیلتر منفی چه چیزی را نشان می‌دهد؟

اگر در کانال های تلگرامی بورسی به طور ناگهانی سیگنال‌های فروش زیادی در مورد سهم صادر شود، سهمتو این موضوع را به عنوان یک فیلتر منفی برای سهم در نظر می‌گیرد و در این بخش می‌آورد.

5- تعداد کل سیگنال ها ( خنثی، خرید، فروش) نشان‌دهنده‌ی چه موضوعی است؟

این بخش تعداد کل پیام‌هایی که در مورد سهم در کانال های تلگرامی آمده است را نشان می‌دهد.

6- تعداد سیگنال خرید هر سهم چیست؟

در این بخش می‌توانید تعداد پیام‌هایی که در یک ماه اخیر سهمتو با استفاده از هوش مصنوعی سیگنال خرید تشخیص داده است را مشاهده کنید.

7- تعداد سیگنال فروش هر سهم چیست؟

این کادر فقط تعداد پیام‌هایی که توسط هوش مصنوعی سهمتو سیگنال فروش تشخیص داده شده است را نشان می‌دهد.

8- تحلیل پیشرفته:

با کلیک روی این بخش شما به صفحه آن نماد در سهمتو وارد می‌شوید و اطلاعات جامع‌تری در مورد نماد مانند: تعداد و نام کانال‌هایی که نماد را سیگنال خرید یا فروش داده‌اند و متن پیام‌های آنها را می‌توانید مشاهده کنید.

اگر می‌خواهید همین الان افزونه بورس سهمتو را نصب کنید کافیست اینجا را کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. از بورس چیزی نمیدانم ولی درسال 98کل سرمایه ام را از دست داده‌ام.سیگنال ورود .خروج میخواهم.رد ضمن دوست دارم در ارز دیجیتال وتریدر هم فعالیت کنم.ولی در مورد آن اثلا چیزی نمیدانم.حتی نحوه ثبت نام ویا نرم افزاری که با آن کار کنم.راهنمایی لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *