تحلیلی

تحلیل تکنیکال و بنیادی سهم خودرو و فولاد : 23مهر 99

در حال حاضر صدها کانال بورسی در تلگرام مشغول فعالیت هستند، علی رغم این که زمینه کاری این کانال‌ها بسیار متنوع است، اما بیشتر آن‌ها سیگنال‌های خرید و فروش ارائه می‌کنند. با توجه به این که حوزه فعالیت سهم‌تو تحلیل سهام بر اساس نظرات تحلیل‌گران بورسی تلگرام است، از هفته گذشته بر آن شده‌ایم که خلاصه‌ای از وضعیت سهم‌های دارای بیشترین سیگنال خرید را منتشر کنیم. در هفته دوم از انتشار تحلیل‌های هفتگی، در این مقاله تحلیل سهم خودرو و فولاد که بیشترین سیگنال خرید را در هفته منتهی به چهارشنبه 23 مهر ماه داشته‌اند را ارائه خواهیم کرد، پس با ماه همراه باشید.

خودرو و فولاد: بیشترین سیگنال خرید در تلگرام

با آنالیز سیگنال‌های خرید و فروش بیش از 300 کانال بورسی در تلگرام مشخص شد که سهم‌های وخارزم و شبندر در هفته گذشته، یعنی از روز چهارشنبه 16 تا چهارشنبه 23 مهر ماه 99، بیشتر از هر سهم دیگری در کانال‌های بورسی تلگرام برای خرید سیگنال شده‌اند. مطابق جدول زیر، سهم فولاد در هفت روز گذشته 16 مرتبه توسط 14 کانال مجزا برای خرید توصیه شده، سهم خودرو نیز 14 سیگنال خرید را به وسیله 13 کانال متفاوت داشته است.

تعداد سیگنال خرید سهم خودرو و فولاد در هفته اخیر
تعداد سیگنال خرید سهم خودرو و فولاد در هفته اخیر

در دو تصویر زیر نیز، آمار سیگنال خرید سهم خودرو و فولاد به تفکیک روز قابل مشاهده است. بر اساس این نمودارها سهم خودرو در روزهای 20 تا 22 مهر با افزایش قابل توجه سیگنال خرید روبرو بوده است، سهم فولاد هم با رفتاری تقریبا مشابه در روزهای 21 و 22 مهر ماه با افزایش توصیه به خرید همراه بوده است.

بر اساس این آمار، تحلیل‌گران بورسی تلگرام روند نزولی امروز 23 مهر ماه را فرصت خرید در نظر گرفته‌اند که برای بررسی صحت این تحلیل، باید منتظر روند تغییر قیمت این دو سهم در هفته آینده بود.

هر دو سهم خودرو و فولاد، در یک ماه گذشته نیز جز سهم‌های با بیشترین توصیه به خرید بوده‌اند. بر اساس آمار ماهانه، سهم فولاد با 238 سیگنال خرید توسط 90 کانال و سهم خودرو با 183 سیگنال خرید توسط 53 کانال، به ترتیب سومین و پنجمین نمادهای دارای بیشترین توصیه به خرید در یک ماه گذشته بوده‌اند. سهم پنج سهم با بیشترین سیگنال خرید در ماه گذشته عبارتند از:

  • وخارزم
  • شبندر
  • فولاد
  • خگستر
  • خودرو

در تصویر زیر آمار سیگنال‌های خرید و فروش تلگرامی نمادهای فولاد و خودرو در یک ماه گذشته قابل مشاهده است.

تحلیل سهم خودرو و فولاد: تحلیل تکنیکال چه می‌گوید؟

برای این که درک بهتری از وضعیت سهم‌های مذکور داشته باشیم، بررسی نمودارهای تکنیکال می‌تواند مفید باشد:

1- تحلیل تکنیکال سهم خودرو

بر اساس نمودار تکنیکال سهم خودرو که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، سهم ریزش شدیدی را از اواسط مرداد آغاز کرده و در سطح حمایتی فیبوناچی 78 درصد بالاخره روند نزول تمام شده و سهم به مدار صعودی بازگشته است.

با توجه به اینکه سطح مقاومتی 38 درصد فیبو صعودی با سطح حمایتی 50 درصد فیبو نزولی تقریبا هم‌پوشان شده است، یک ناحیه prz در حدود 4430 ریال تشکیل شده که احتمالا را هدف اول سهم در روند صعودی باشد. این هم‌پوشانی در سطوح 50 درصد فیبو صعودی و 38 درصد فیبو نزولی نیز دیده می‌شود، به همین ترتیب می‌توان حدود 5020 ریال را نیز هدف دوم سهم در نظر گرفت.

در صورت عبور سهم از اهداف قیمتی مذکور، دو مقاومت 6460 و 7450 تا رسیدن به سقف قبل از ریزش در برابر سهم وجود دارند.

2- تحلیل تکنیکال سهم فولاد

روند نزولی سهم که از اواسط مرداد ماه شروع شده بود، با حمایت در کف قیمتی 16730 ریال به اتمام رسیده و سهم به مدار صعودی وارد شد. پس از صعود تا حدود قیمتی 21500 ریال سهم در یک کانال نزولی وارد شده و توسط خط حمایتی شماره 1 و خط مقاومتی شماره 2 محصور شد. با توجه به از دست رفتن محدوده خط شماره 1، این احتمال وجود دارد سهم تا کف حمایتی 16730 – 16300 اصلاح کرده و مجددا به مدار صعود بازگردد.

در صورت حمایت در این محدوده، خطوط مقاومتی 2 و 3 اولین اهداف معتبر سهم بوده که در صورت عبور از آن‌ها مقاومت‌های قبلی یعنی 20600، 21500 و 23200، اهداف سهم تا رسیدن به سقف قبل از ریزش خواهد بود.

تحلیل سهم خودرو و فولاد: تحلیل بنیادی چه می‌گوید؟

نظرات متفاوتی در مورد سهم خودرو و فولاد از منظر تحلیل بنیادی آن‌ها بیان می‌شود. در این مقاله به صورت خلاصه سهم خودرو و فولاد را از منظر بنیادی بررسی می‌کنیم.

1- تحلیل بنیادی سهم خودرو

تحلیلگران بازار در مورد بنیادی بودن یا نبودن سهام خودرو نظرات مختلفی دارند. خودرو در آخرین گزارشی که در سامانه کدال منتشر کرده است از رشد 81 درصدی درآمدهای شش ماه خود نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داده است. همین گزارش از پالس‌های خوبی را از آینده سهم خودرو به بازار منتقل کرد و با زمزه‌هایی که اخیرا از مجلس مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا به گوش میرسد، درآمد بیشتری را برای خودروسازان باید در نظر بگیریم. اما در حال حاضر خودرو با توجه به گزارشی که ارائه کرده است به ازای هر سهم 123 ریال زیان شناسایی کرده است.

2- تحلیل بنیادی سهم فولاد

همگان فولاد را به عنوان یکی از سهم‌های بنیادی در بازار سرمایه می‌شناسند. شرکت فولاد مبارکه اصفهان از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی تولید ورق‌های فولادی به شمار می‌رود و نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی  کشور دارد. فولاد مبارکه نیز همانند خودرو گزارش خوبی را نسبت به 6 ماهه‌ی اول سال 98 راهی کدال کرده است. فولاد در شش ماهه‌ی امسال توانسته رشد 37 درصدی درآمدها را نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت برساند.

پست‌های مرتبط :

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *