تحلیلی

تحلیل تکنیکال شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا)

این روزها که بورس حال  و روز خوشی ندارد چشم امید تمام سهامداران به لیدرهای بازار است تا روند بازار را تغییر دهند. یکی از شرکت‌هایی که به واسطه‌ی حضور در صندوق پالایش، بیشتر از گدشته مورد توجه سهامداران بوده است، شرکت پالایش نفت اصفهان با نماد شپنا است. شپنا به عنوان لیدر نمادهای پالایشی، تعیین کننده روند حرکتی این نمادها و کلیت بازار است، لذا در اینجا قضد داریم نماد شپنا را از دید تکنیکال بررسی کنیم.

سهم با برخورد به مقاوت 1500 تومان آخرین روز معاملاتی سال گذشته، روند اصلاحی خود را شروع کرد و در سال جدید کار خود را با فشار فروش و عرضه شدیدی شروع کرد و تا اخرین روز معاملاتی نیز این فشار ادامه داشت که باعث شد سهم با افت پونزده درصدی در سال جدید به قیمت 1269 تومان ریال برسد.

بررسی وضعیت تابلوخوانی شپنا

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، قدرت فروشندگان در 9 روز معاملاتی که از سال جدید گذشته است همیشه بیشتر از قدرت خریداران سهم بوده است و حتی یک بار نیز نسبت به یک نرسیده است و خروج نقدینگی از سهم در سال جدید مشهود است. با این اوصاف حقوقی سهم همواره در حال خرید در این قیمت‌ها است که احتمالا از ارزندگی سهم در این بازه قیمتی حکایت دارد.

قدرت خریدار به فروشنده سهم

تحلیل تکنیکال سهم شپنا

شپنا این روزها به هیچ حمایتی واکنش نمی‌دهد، سهم در روز سه شنبه حمایت اندیکاتور rsi   و باند میانی بولینگر خود را از دست داد و در اندیکاتور MACD نیز سیگنال فروش صادر کرد. شپنا در آخرین روز معاملاتی حمایت کانال صعودی کوتاه مدت خود را از دست داد تا نگرانی سهامداران بیش از قبل شود. با این وجود انتظار داریم سهم در حمایت استاتیک خود در محدوده‌ی 1150 تا 1200 با تقاضا همراه شود و به سمت هدف 1500 تومانی حرکت کند.

تحلیل تکنیکال شپنا
تحلیل تکنیکال شپنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *