تحلیلی

نجات سهام برکت از ریزش بازار با واکسن کرونا

با شیوع بیماری کرونا‌ در ایران و روند رو به رشد آن، توجه اهالی سرمایه با امید یافتن درمانی مناسب برای این بیماری و یا ساخت واکسن کرونا، بیشتر از قبل به گروه دارویی و به خصوص سهام برکت جلب شد و همین امر سبب شد گروه دارویی مانند دیران ، دزهراوی و…. در مدت زمان کوتاهی رشدی پرشتاب را پشت سر بگذارد. علی رغم این رشد سریع به دلیل ریزش‌های بسیار سنگین اتفاق افتاده در بازار سرمایه در ماه‌های اخیر، نمادهای گروه دارویی نیز متاثر از کلیت بازار از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و اغلب آن‌ها نیز دچار صف‌های سنگین فروش هستند.

تحلیل سهام گروه دارویی برکت

در گروه دارویی نیز تک سهم هایی مانند سهام شرکت دارویی برکت به واسطه اخباری که از داخل شرکت به بیرون درز کرده است با تقاضا همراه شده است و به نظر می‌رسد نسبت به سایر هم‌گروهی های خود وضعیت بهتری برخوردار باشد. لذا در مقاله قصد داریم با توجه اخبار شنیده شده از به نتیجه رسیدن واکسن کرونای برکت و نزدیکی زمان عرضه آن وضعیت سهام برکت را از ابعاد مختلف تکنیکال؛ بنیادی و شبکه‌های اجتماعی بررسی کنیم.

برکت در کانال‌های بورسی تلگرام

باتوجه به اینکه گروه دارویی برکت به زودی واکسن کرونا را به بازار عرضه خواهد کرد، بحث پیرامون سهام برکت در شبکه‌های اجتماعی به اوج خود رسیده است. نماد برکت در روزهای 5 و 6 اردیبهشت به یکباره مورد توجه کانال‌های بورسی تلگرام قرار گرفت. از دلایلی که فعالان بازار سرمایه سهام برکت را در روزهای اخیر بیش از 15 بار سیگنال کرده‌اند می‌توان به عرضه واکسن کرونا و رسیدن برکت به منطقه حمایتی 3000 تومان نام برد. سهام برکت را 26 کانال تلگرامی 49 بار سیگنال خرید کرده‌اند و یک کانال تلگرامی نیز برای سهام برکت سیگنال فروش صادر کرده است که علت آن را رشد خوب سهم در یک بازه زمانی و عرضه سنگین حقوقی دانسته است. 

سهام برکت در شبکه های اجتماعی

در تصویر رو به رو برخی از سیگنال های خریدی که کانال‌های تلگرامی بورسی برای برکت صادر کرده‌اند را مشاهده می‌کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید کانال مشاوران بورس اصفهان به علت حجم تقاضای واکسن برکت در سایر کشورها، هدف 10 هزار تومانی را برای گروه دارویی برکت در نظر گرفته است و به همین دلیل 50 درصد سبد خود را به برکت اختصاص داده است. از سوی دیگر همین کانال الگوی پرچم را برای برکت پیش بینی کرده است که شما می‌توانید با نشانه‌دار کردن پیام ببینید که آیا این پیش بینی درست خواهد بود یا خیر. 

سیگنال خرید سهام گروه دارویی برکت

اما به نظر می‌آید تنها تحلیلگران کانال‌های تلگرامی نیستند که فکر می کنند سهام برکت رشد خواهد کرد چرا که کاربران سهم تو نیز دید مثبتی نسبت به رشد سهم دارند.  75درصد آن ها  نسبت به رشد سهم امیدوار هستند و 25درصد نیز همچنان احساس می‌کنند سهم روند نزولی خود را ادامه می‌دهد. روند تعداد پیام‌های نماد برکت را در کانال‌های تلگرامی بورسی مشاهده می‌کنید:

روند توصیه به خرید و فروش نماد برکت در شبکه های اجتماعی

از میان کانال‌های بورسی تلگرامی که سهام برکت را سیگنال کرده‌اند، کانال استراتژی های قدرتمند بورس با ثبت بازدهی ماهانه 9.76 بیشترین بازدهی را نسبت به سایر کانال‌های تلگرامی بورس به خود اختصاص داده است. این کانال به جز سهام برکت، سهم هایی مانند غپاک، پلوله و معیار را نیز سیگنال خرید داده است.

سهام برکت از دید تابلوخوانی

با بررسی تابلوی معاملاتی نماد برکت به این نتیجه می‌رسیم که طی هفته‌ی اخیر قدرت در دست فروشندگان سهم بوده است چرا که در طی هفته‌ی اخیر تنها یک روز قدرت خریداران بالاتر از قدرت فروشندگان بوده است. در واقع با توجه به وضعیت بازار، سهامداران مثبت شدن سهام برکت را به منزله فرصت خروج میدانستند. اما نکته‌ی جالب تابلو فعالیت حقوقی در هفته‌اخیر است چرا که حقوقی بیش از آن که سهم بفروشد، سهام خریداری کرده است. حال باید ببینیم با توجه به نزدیک بودن عرضه واکسن کرونای برکت، آیا سهام برکت رشد خواهد کرد یا خیر.

تحلیل سهام برکت از دید تابلوخوانی
قدرت خریداران به فروشنده‌ها

سهام برکت از دید تکنیکال

نماد برکت بعد ریزش 70 درصدی که تجربه کرد توانست بخش بسیاری از ریزش تاریخی خود را جبران کند و به قیمت 3200 برسد. نماد برکت هم اکنون در کانال صعودی خود در یک محدوده ی تراکمی (الگوی مثلث) قرار دارد و در صورت شکست تراکم به سمت بالا توانایی رسیدن به سقف قبلی (45060 ریال) را دارد ولی در صورت شکست به سمت پایین می تواند ابتدا تا حوالی 27000 و سپس 25000 ریال اصلاح کند.

تحلیل تکنیکال سهام برکت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *