تحلیلی

تحلیل سهم گروه خودرویی سایپا ( خساپا )

این روزها که بازار بورس حال و روز خوشی ندارد، تمام افراد به دنبال ابزارهایی برای تشخیص سهم‌های مستعد سودآوری هستند. در روزهای اخیر نیز توجه و امید تمام سهامداران به گروه خودرویی برای حرکت بازار است. این گروه با وجود اصلاح قوی که از سقف تاریخی خود انجام دادند، هنوز مورد توجه بازار سرمایه قرار نگرفته‌اند و همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهند. باتوجه به اخباری که از آزادسازی قیمت خودرو به گوش میرسد به نظر می‌رسد این گروه به زودی رشد خود را آغاز می‌کند و موتور محرکی نیز برای رشد بازار سرمایه خواهد بود. در روزهای اخیر نیز سهم خساپا مورد توجه گروه‌های بسیاری قرار گرفته است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله تحلیلی سهم نام آشنای خساپا را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

خساپا در کانال‌های بورسی تلگرام

خساپا یکی از سهم‌های پربحث بازار بورس در شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود چرا که روند کلی بازار را به سرمایه‌گذران نشان می‌دهد. با توجه به اصلاح تند و تیز خساپا، این سهم بیش از پیش مورد توجه تحلیلگران کانال‌های تلگرامی قرار گرفته است و اکثر آن‌ها اعتقاد دارند اصلاح سهم به پایان رسیده و به زودی رشد خساپا شروع خواهد شد.  اگر به روند سیگنال‌های خرید این سهم در کانال‌های تلگرامی توجه کنیم، به نظر می‌آید اغلب تحلیلگران قیمت کنونی سهم را کف قیمتی سهم می‌دانند چرا که از 37 سیگنال خریدی که در 30 روز گذشته در کانال‌های بورسی در مورد سهم خساپا ثبت شده است، 14 سیگنال خرید به روز سه شنبه 24 فرودین اختصاص دارد.

سیگنال خرید و فروش خساپا

 نمودار روند زیر نیز نشان می‌دهد هم تعداد کل پیام‌ها و هم تعداد سیگنال خرید مرتبط با پیام‌ها از رشد بالایی برخوردار بوده است. در روزهای 24 و 25 فروردین مجموعا 113 سیگنال برای خساپا ثبت شده که از این تعداد، 18 سیگنال خرید بوده‌اند.

خساپا که توسط 25 کانال تلگرامی بورسی سیگنال خرید شده است، باید دید در طی روزهای اخیر چه رشدی انتظار این سهم را می‌کشد. اما به نظر می‌آید تنها تحلیلگران کانال‌های تلگرامی نیستند که فکر می کنند خساپا رشد خواهد کرد چرا که کاربران سهم تو نیز دید مثبتی نسبت به رشد سهم دارند.  67 درصد آن ها  نسبت به رشد سهم امیدوار هستند و 33 درصد نیز همچنان احساس می‌کنند سهم روند نزولی خود را ادامه می‌دهد.

روند توصیه های خرید و فروش سهم خساپا

در میان کانال های بورسی که خساپا را سیگنال کرده‌اند، کانال بورس پلاس با ثبت بازدهی ماهانه 12 درصد بیشترین بازدهی را نسبت به سایر کانال‌های به خود اختصاص داده است. با توجه به بازدهی مناسبی که این کانال در  بازار نزولی به ثبت رسانده است باید منتظر بمانیم تا ببینم تحلیل این کانال در مورد خساپا نیز درست از آب در می آید یا خیر.

بررسی کانال بورسی بورس پلاس

خساپا از دید تابلوخوانی

تابلو خساپا در روزهای معاملاتی اخیر، اصلا جالب نبوده، با این وجود در روزهای آخر قدرت خریداران کمی افزایش پیدا کرده است اما هنوز قدرت در دست فروشندگان بوده و به همین دلیل نیز خساپا در اخرین روز معاملاتی کار خود را با صف فروش صد میلیونی به پایان برد. همانطور که در تصویر زیر مشخص است، قدرت خریداران به فروشندگان در نماد خساپا در طی هفته‌ی اخیر همیشه کمتر از یک بوده است و تنها در روزهای 24 و 25 فروردین با توجه به سیگنال شدن سهم در کانال‌های بورسی تلگرام ، قدرت خریداران افزایش پیدا کرده و تقریبا نزدیک به یک شده است. 

 

خساپا از دید تکنیکال

با توجه به اصلاح 60 درصدی خساپا نسبت به سقف تاریخی خود همگان انتظار داشتند خساپا در محدوده 220 تومان برگشت قیمت داشته باشد. اما سهم در اندیکاتورها نیز وضعیت جالبی ندارد و خط روند rsi به پایین شکسته شده است و اندیکاتور macd نیز هفته پیش سیگنال فروش را صادر کرده است. با این حال می‌توان انتظار داشت خساپا در محدوده حمایتی 200 الی 210 کم کم با افزایش تقاضا رو به رو شود و برای هدف اول به قیمت 250 تومان برسد. حال باید منتظر بمانیم تا واکنش خساپا به محدوده حمایتی چگونه خواهد بود و آیا می‌تواند گروه خودرویی مخصوصا نمادهای تاثیر گذار این گروه مانند خودرو، خگستر، خدیزل و…. را به حرکت صعودی وا دارد.

تحلیل تکنیکال سهم خساپا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *