سرمایه‌گذاری

آیا اتریوم بعد از راه‌اندازی ETF رشد می‌کند؟

خبر داغ اخیر در مورد ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) دوباره توجه‌ها به این ارزدیجیتال را افزایش داده است. راه‌اندازی قریب‌الوقوع صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اتریوم که با چراغ سبز و تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال انجام است به عنوان نقطه عطف جدیدی برای بازارهای ارزدیجیتال نام برده می‌شود. به گفته برترین تحلیل‌گران بازار رمزارزها، این اقدام ممکن است منجر به جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم (Ethereum) و افزایش قابل توجه ارزش بازار آن شود.

تحلیل‌گران خوش‌بین ارزدیجیتال پیش‌بینی می‌کنند که ETF‌های اتریوم می‌توانند موفقیت ETF‌های بیت‌کوین را که از زمان راه‌اندازی در ژانویه 2024 شاهد جریان‌های ورودی قابل توجهی بوده‌اند، تکرار کنند. ریچل لین سرمایه‌گذار مطرح این حوزه نیز پیش‌بینی می‌کند که قیمت اتریوم در این چرخه می‌تواند به 15,000 تا 22,500 دلار برسد که این امر توسط ETF‌های جدید و افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران تحریک می‌شود.

هدف اصلی پروژه اتریوم چیست؟

مفهوم اولیه اتریوم در سال ۲۰۱۳ و توسط ویتالیک بوترین، برنامه‌نویس جوان روسی شکل گرفت. بوترین به دنبال ایجاد پلتفرمی با کاربردهای فراتر از بیتکوین بود. هدف اصلی پروژه اتریوم ایجاد یک پلتفرم غیرمتمرکز برای ساخت و استقرار قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) است و هدف آن تبدیل شدن به یک پلتفرم جهانی و منبع باز برای تراکنش‌ها و برنامه‌های قابل برنامه‌ریزی (Smart Contract) است که بدون هیچگونه وقفه، تقلب، کنترل یا دخالت اشخاص ثالث کار می‌کند.

با همین هدف سرانجام در سال 2014 به طور رسمی در کنفرانس بیت‌کوین در میامی معرفی شد. در همان سال، بنیاد اتریوم تأسیس شد و فروش اولیه سکه (ICO) اتریوم انجام گرفت. البته اتریوم در این سال‌های با فراز و نشیب‌های متعددی مواجه شده است که به عنوان مثال هک DAO شرکت و سرقت شدن 50 میلیون دلار اتر از جمله این موارد بوده است. اما این رمزارز در این سال‌ها توانسته است توسعه‌های بسیاری را انجام دهد که یکی از مهمترین ارتقاهای آن مربوط به ارتقاء شانگهای است که در سال 2023 انجام شد و امکان برداشت اترهای استیک شده را فراهم کرد و بهبودهایی در کارایی شبکه ایجاد نمود. این توسعه مستمر امروزه، اتریوم را به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، در دنیای ارز دیجیتال و اکوسیستم بلاک‌چین تبدیل کرده است.

تحولات مهمی که می‌تواند بر قیمت اتریوم در آینده اثر بگذارد چیست؟

چندین تحول و خبر مهم وجود دارد که می‌تواند بر قیمت ارز دیجیتال اتریوم در آینده تأثیر بگذارد و برای مورد توجه سرمایه‌گذاران اتریوم قرار گیرد:

  1. بهبود مقیاس‌پذیری: ارتقاء اخیر Dencun هزینه‌های تراکنش در شبکه اتریوم را به طور قابل توجهی کاهش داده است، به ویژه برای راه‌حل‌های لایه دوم، این ارتقاء منجر به کاهش ۶۰ تا ۹۰ درصدی هزینه‌های گاز برای برخی شبکه‌ها شده است که می‌تواند باعث افزایش پذیرش و استفاده از اکوسیستم اتریوم شود.
  2. احیای بازار NFT: علاقه به NFTها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدیدی که برای این بخش ایجاد شده است می‌تواند منجر به افزایش فعالیت در شبکه اتریوم شود. چرا که اتریوم همچنان پلتفرم اصلی برای ایجاد و معامله NFTها است
  3. نوآوری در قراردادهای هوشمند: با کاهش هزینه‌های تراکنش به دلیل ارتقاءهای اخیر، انتظار می‌رود توسعه و پذیرش قراردادهای هوشمند سرعت بگیرد. این می‌تواند نوآوری و سرمایه‌گذاری بیشتری را در اکوسیستم اتریوم ترغیب کند.
  4. انتقال به اثبات سهام: انتقال اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام (که قبلاً اتفاق افتاده) همچنان پیامدهایی برای کارایی انرژی و مقیاس‌پذیری شبکه دارد.
  5. رشد DeFi: اتریوم همچنان پلتفرم غالب برای پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. رشد مداوم در این بخش می‌تواند تقاضا برای ETH را افزایش دهد.
  6. تحولات قانونی: هرگونه تغییر قانونی قابل توجه که بر ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد، می‌تواند بر قیمت و پذیرش اتریوم تأثیر بگذارد که از آن جمله می‌توان به راه اندازی ETF این حوزه اشاره کرد.

این عوامل، در کنار عوامل دیگر، پتانسیل تأثیرگذاری قابل توجهی بر قیمت و پذیرش ارزدیجیتال اتریوم در سال‌های آینده دارند. با این حال، مهم است توجه داشته باشیم که بازارهای ارزهای دیجیتال بسیار متغیر و غیرقابل پیش‌بینی هستند و هرگونه پیش‌بینی قیمت باید با احتیاط در نظر گرفته شود.

نظر تحلیل‌گران و تریدرها در مورد آینده اتریوم چیست؟

سهمتو بر اساس معیارهای متعددی وضعیت آینده قیمت ارزدیجیتال  اتریوم (ETH) را بررسی کرده است. در یک ماه اخیر بیش از 221 تحلیلگر در مورد اتیروم در سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف نظرات خود را منتشر کرده‌اند که 156 نفر پیشنهاد خرید و 65 نفر پیشنهاد فروش اتریوم به دلیل کاهش قیمت را داده‌اند.

 

اگر چه قیمت اتریوم در 6 ماهه گذشته کاهش نسبی را تجربه کرده است اما در یک ماه اخیر با رشد قیمتی خوبی مواجه شده است که شاید نوید دهنده ادامه روند در آینده باشد.

بر اساس بررسی و تحلیل نظرات تریدرهای مطرح در فضای ارز دیجتال قیمت تخمینی برای اتریوم در رنج 2501 تا 4018 برای میان مدت تخمین زده می‌شود. این حدود قیمت بر اساس نظرات منتشر شده توسط تریدرها در طول دو ماهه اخیر به دست آمده است. لازم به ذکر است میانگین قیمت ارائه شده توسط تریدرها 3270 است که از قیمت فعلی بالاتر است.

همانطور که در شکل مشخص است تریدر با رتبه 25 هدف قیمتی 3969 دلاری را برای اتریوم ارائه کرده است که نشان دهنده احتمال رشد بیش از 20% برای این کوین است. این اطلاعات حاصل تجمیع کلیه تحلیل‌های منتشر شده توسط تریدرها در فضای مجازی است. اگر علاقه‌مند به مشاهده خود تحلیل‌ها هستید می‌توانید از اینجا لینک وارد صفحه اتریوم شوید و اطلاعات کامل در مورد این ارزدیجیتال و تحلیل‌های کامل را مشاهده کنید.

لازم به ذکر همانطور که در شکل آمده است رتبه هر تریدر نیز ارائه شده است که به شما برای تشخیص میزان اعتبار تحلیل ارائه شده کمک خواهد کرد. این رتبه حاصل تحلیل اطلاعات گذشته نگر 4 سال گذشته هر فرد است. برای مشاهده برترین تریدرهای سهمتو می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *