آموزشیسرمایه‌گذاری

با برترین پلتفرم های کپی ترید آشنا شوید!

خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال به واسطه‌ی نوسان زیاد آن اصلا کار آسانی نیست. اما این به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید دیگر در این بازار پر سود سرمایه‌گذاری کنید. ما در مقاله روش های سرمایه‌گذاری آسان و سودآور به کسانی که می‌خواهند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند اما وقت و تخصص کافی را ندارند، سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در این بازار را پیشنهاد دادیم که به نسبت ورود مستقیم به بازار روش‌ ساده‌تر و کم ریسک‌تری محسوب می‌شود. یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم که با اقبال سرمایه‌گذاران مواجه شده است، کپی ترید است چرا که شما کار به یک تریدر حرفه‌ای و با تجربه می‌سپارید و از آن پس هر خرید و فروشی که تریدر در این بازار انجام می‌دهد برای شما نیز در لحظه انجام می‌شود و سود و زیان شما با تریدر حرفه‌ای که انتخاب کردید برابر خواهد شد یا به عبارت ساده تر هر چیزی تریدر حرفه‌ای خرید و فروش کرد برای شما نیز خرید و فروش می شود.

کپی ترید در حال حاضر محبوب‌ترین روش سرمایه‌‌گذاری محسوب می‌شود و اغلب سرمایه‌گذاران و تریدرها برای کسب سود مناسب با یکدیگر تعامل می‌کنند. اما برای استفاده از این روش شما باید بروکر و پلتفرم کپی ترید مناسبی پیدا کنید تا علاوه بر داشتن تریدرهای قبال اعتماد، خدمات پشتیبانی مناسبی نیز برای کاربران ایرانی داشته باشد. لذا ما در این مقاله به بررسی پلتفرم های کپی ترید موجود می‌پردازیم.

1- ایتورو (Etoro)

ایتورو را می‌توان محبوب‌ترین پلتفرم کپی ترید جهان دانست چرا که در حال حاضر بیش از 20 میلیون سرمایه‌گذار و تریدر از آن استفاده می‌کنند. در پلتفرم کپی ترید ایتورو، سرمایه‌گذار می‌تواند به صورت رایگان تریدرهای حرفه‌ای را زیر نظر بگیرد و پس از بررسی استراتژی‌ها و میزان سودآوری تریدرهای مختلف در طی ماه‌های اخیر، یکی را برای کپی معاملاتش انتخاب کند. البته این بدان معنی نیست که شما در ایتورو فقط می‌توانید یک تریدر را برای کپی کردن انتخاب کنید، پلتفرم کپی ترید ایتورو برای انتخاب تریدر دست سرمایه‌گذار را باز می‌گذارد یا به عبارت دیگر سرمایه‌گذار می‌تواند چندین تریدر را برای کپی کردن معاملات انتخاب کند و فقط باید این موضوع را مشخص کند که به چه مقدار سرمایه‌اش از هر تریدر کپی شود. اما به نظر می‌آید که تقریبا تمام پلتفرم های کپی ترید جهان چنین کاری را انجام می‌دهند، پس چرا ایتورو محبوب‌تر از سایر پلت فرم های کپی ترید است؟

پاسخ این سوال در روش ساده استفاده از ایتورو و پشتیبانی از 2400 سهام و ارزهای دیجیتال و فیات نهفته است. در ایتورو سرمایه‌گذار می‌تواند با فشردن یک کلیک تریدری برای کپی انتخاب کند و بالافاصله معاملات تریدر در حساب او کپی می‌شود. علاوه بر آن سرمایه‌گذار در هر لحظه می‌تواند تریدری که انتخاب کرده را تغییر دهد یعنی اگر به هر دلیلی از جمله عدم سودآوری مناسب و یا تغییر استراتژی تریدر بخواهد دیگر تریدر را کپی نکند، می‌تواند به سادگی تریدر را آنفالو کند و شخص دیگری را برای کپی انتخاب کند. ایتورو برای هر برداشت از پلتفرم مبلغ 5 دلار کارمزد برمی‌دارد. البته اغلب سود ایتورو از اسپردها هست که بسیار بالاتر از حد متوسط است. به هر حال پلتفرم کپی ترید ایتورو با داشتن مزایایی همچون : سرمایه‌گذاری و معامله در بازارهای مختلف، امکان ساخت سبد معاملاتی متنوع،  آشنایی با تریدر های حرفه‌ای و امکان کپی سریع تریدرها، به علت مراحل احراز هویت و تحریم کردن کاربران ایرانی استفاده از آن برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست و یا حداقل می‌توان گفت بسیار سخت است.

سرمایه گذاری آسان با کپی ترید

2- کوین متیکس (Coinmatics)

کوین متیکس (Coinmatics) در سال 2018 ایجاد شده و یکی از پلتفرم های خوب کپی ترید بازار کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال است. کوین متیکس به گونه ای طراحی شده که تریدرهای تازه کار و حرفه ای همزمان بتوانند از پلتفرم استفاده کنند. البته این مزیت تقریبا در تمام پلتفرم‌های کپی ترید دیگر نیز وجود دارد اما چگونه تریدرهای حرفه‌ای نیز از کپی ترید می‌توانند کسب درآمد کنند؟

این موضع در پلتفرم Coinmatics به گونه‌ای طراحی شده است که تریدرهای حرفه‌ای می‌توانند با افزایش تعداد دنبال‌کنندگانی که از روش آنها کپی‌برداری می کنند، به کسب درآمد بپردازند. در واقع اگر تریدر استراتژی سودآوری داشته باشد و بتواند سود ماهانه خوبی برای سرمایه‌گذارانی که او را کپی کردند بدست بیاورد به خودی خود تعداد دنبال‌کنندگانش زیاد می‌شود. با افزایش تعداد دنبال کنندگان و یا کسانی که تریدر را برای کپی انتخاب می‌کنند، بخشی از سود آن‌ها به حساب تریدر واریز می‌شود. در حال حاضر در پلتفرم کپی ترید کوین متیکس حدود 100 تریدر حرفه‌ای فعالیت می‌کنند که سرمایه‌گذاران می‌توانند معاملات آن‌ها را کپی کنند.

پلتفرم کپی ترید کوین متیکس در حال حاضر فقط از صرافی بایننس پشتیبانی می‌کند اما به زودی صرافی  Bybit نیز به کوین متیکس اضافه خواهد شد. در کوین متیکس سرمایه‌گذار برای هر شخصی که بخواهد معاملاتش را کپی کند باید 30 دلار بپردازد یعنی اگر شخصی تصمیم بگیرید همزمان دو تریدر حرفه‌‌ای را کپی کند باید 60 دلار به کوین متیکس حق اشتراک بدهد.

3- زولوترید (Zulu Trade)

پلتفرم زولو ترید نیز همچون ایتورو در سال 2007 شکل گرفت و در طی سالیان اخیر توانسته حجم زیادی از سرمایه‌گذارانی که دوست دارند با سیستم کپی ترید کار کنند را جذب کند. اما زولوترید هنوز نتوانسته جای خود را در میان سرمایه‌گذارانی که دوست دارند در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند باز کند. سرمایه‌گذاران برای استفاده از زولوترید می‌توانند یک حساب کاربری آزمایشی ایجاد کنند و با استفاده دارایی مجازی که زولو ترید به آن‌ها می‌دهد، فعالیت تریدرهای مختلف از لحاظ میزان سودآوری، استراتژی و موارد دیگر را بررسی کنند.

پلتفرم کپی ترید زولو ترید توانسته 50 بروکر یا کارگزاری مختلف از سراسر جهان را در پلتفرم خودش دور هم جمع کند و زولو ترید در سایت خود ادعا کرده که در حال حاضر از بازارهای فارکس، ارز دیجیتال و سهام پشتیبانی می‌کند اما طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم زولو ترید فقط از بازار فارکس پشتیبانی می‌کند و امکان سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال در زولوترید وجود ندارد. زولوترید در قبال برداشت‌های شما هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، اما برای انتخاب بروکرها باید مقداری را به عنوان کارمزد بپردازید.

 

4- اوا ترید (AvaTrade)

AvaTrade یکی از بهترین پلتفرم های معاملات کپی است که در ایرلند مستقر است و توسط بانک مرکزی ایرلند در اروپا قانون گذاری شده است. Avatrade طیف گسترده ای از سیستم عامل های کپی تریدینگ را برای کاربران فراهم می کند و اسپرد فارکس در این پلتفرم ثابت است. امکان کپی برداری به صورت خودکار و در لحظه از یک حساب تجاری به حساب دیگر را به صورت اتوماتیک فراهم می کند. این پلتفرم مستقیماً از سیستم عامل Meta-Trader 5 در دسترس است. اصل خدمات ارائه شده در AvaTrade ساده است. یک معامله گر دسترسی عمومی را به معاملات انجام شده در بازارهای مالی فراهم می کند ، در حالی که به کاربران دیگر امکان عضویت در این سیگنال ها را نیز می دهد.

5- سهمتو

سامانه کپی ترید سهمتو، اولین سامانه کپی ترید ایرانی است که به سادگی امکان معامله در بازار رمز را برای کاربران خود فراهم کرده است. سهمتو در حال حاضر از معاملات در بازار بایننس پشتیبانی می‌نماید و تریدرهای حرفه‌ای فعال در بایننس می توانند با عضویت در سهمتو به صورت اتومات و بدون زحمت معاملات خود را برای سرمایه‌گذاران دنبال کننده خود کپی کنند و از این محل درآمد خود را افزایش دهند.
همچنین سرمایه گذاران نیز بدون صرف وقت و به سادگی می توانند تریدرهای با عملکرد بالا را شناسایی کنند و سرمایه خود را برا کپی کردن در اختیار این افراد قرار دهند. از جمله مزایای اصلی سهمتو سادگی بسیار زیاد و عدم نیاز به صرف وقت برای مدیریت سزمایه است. شما تنها با انتخاب ترکیب خوبی از تریدرها می‌توانید به سود مناسبی دست یابید.
برای شروع کار در پلتفرم کپی ترید سهمتو، کافیست ثبت نام کنید و کد معرف خود را وارد کنید.

سرمایه گذاری آسان با کپی ترید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. من الان ثبت نام کردم اما کد معرف ندارم. ینی تا ابد نمیتونم شروع کنم اینجا؟

    1. سلام وقت شما بخیر
      سامانه سهمتو هر ماه قرعه کشی بین عزیزانی که ثبت نام کردند انجام می دهد و کد معرف به عزیزان اختصاص می دهد.

  2. با سلام و ممنون از زحمات شما یه سوال داشتم به چه میزان سرمایه حداقل وحداکثر (مثلا حداکثر90هزار دلار )میتونیم وارد شدیم یا صرفا جهت سرمایه بامیزان کم است

  3. لطفاً سامانه سهمتو کد معرف بگید من تریدر هستم و نیازه به هیچ گونه سرمایه گزاری نداره ؟
    فقط باید کپی کنم و از سودی که اون افراد کردن برای بنده پول واریز میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *