آموزشی

با برترین افزونه‌های بورسی ایرانی آشنا شوید!

وقتی صحبت از مرورگرهای اینترنت می‌کنیم اولین نامی که به یادمان می‌آید مرورگر کروم است. جالب است بدانید بیش از نیمی از ترافیک روزانه اینترنت جهان در مرورگر کروم استفاده می‌شود و این موضوع بدان معناست که اغلب مردم جهان مرورگر کروم را به عنوان مرورگری قوی برای وب‌گردی انتخاب کرده‌اند. از طرفی وقتی چیزی خیلی پرطرفدار باشد، برای آن ابزارها و خدماتی جانبی ایجاد خواهد شد. مرورگر کروم نیز از این قاعده مستثنی نیست! یکی از ابزارهای پرکاربردی که بر روی مرورگر کروم شکل گرفته است، افزونه یا Extension است که امکانات جذابی را به مرورگر شما در سایت‌های مختلف اضافه می‌کند.

افزونه کروم چه کارهایی را انجام می‌دهد؟

افزونه‌های گوگل کروم ابزارک‌هایی هستند که قابلیت‌های متنوعی را برای مشاهده سایت‌های مختلف برای شما فراهم می‌آورد. با توجه به گسترش بازار بورس در سال‌های اخیر افزونه‌های بورسی کاربردی زیادی نیز برای بازار سرمایه توسعه داده شده است. افزونه‌های بورسی سعی دارند نواقص سایت‌های بورسی را برای کاربران پوشش دهند. اما اگر تا به حال افزونه‌ای نصب نکردید ولی در بورس فعالیت دارید پیشنهاد می‌کنیم نصب این چهار افزونه برتر بورس را از دست ندهید.

1- افزونه بورس سهمتو

افزونه بورس سهمتو که اخیرا منتشر شده است بازار بورس را از نگاه کانال‌های بورسی تلگرام دنبال می‌کند. دنبال کردن کانال‌های مختلف و پرتعداد تلگرامی برای اینکه بفهمید در مورد سهم‌تان چه تحلیلی ارائه می‌کنند تقریبا ناممکن است و شما احتمالا بخش زیادی از پیام‌های مرتبط با سهم موردنظرتان را از دست خواهید داد. اما با افزونه سهمتو به راحتی می‌توانید ببینید که در مورد سهم‌تان چقدر در کانال‌های تلگرامی بحث شده است و در وهله‌ی دوم ببینید که سهم در موقعیت خرید یا فروش قرار دارد. افزونه بورس سهمتو در سایت‌های معتبر بورسی همچون سازمان بورس، کدال، ره‌آورد، سهامیاب قابل استفاده است. اما افزونه بورس سهمتو چه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می‌دهد؟

الف- امتیاز خرید و فروش سهم: این امتیاز بر اساس سیگنال‌های خرید و فروش کانال‌های بورسی تلگرام به دست می‌آید.

ب- فیلترهای مثبت و منفی: سیگنال‌های آنی خرید یا فروشی که کانال‌های تلگرامی بورسی برای هر نماد در روز صادر می‌کنند جزو فیلترهای مثبت و منفی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال اگر در مورد سهمی نسبت به همگروه‌های خود صحبت بیشتری مطرح گردد و سیگنال خرید و یا فروش بیشتری صادر گردد افزونه سهمتو آنرا جزو فیلترهای مثبت و منفی در نظر می‌گیرد.

ج- تعداد سیگنال‌های کل، خرید و فروش

د- تحلیل پیشرفته: وقتی روی گزینه تحلیل پیشرفته بروید می‌توانید کل پیام‌هایی که در مورد سهم مورد نظر را که سامانه سهمتو با استفاده هوش مصنوعی تحلیل کرده است قابل مشاهده است.

برای نصب افزونه بورس سهمتو کافیست اینجا را کلیک کنید.

2- افزونه وسهام

این افزونه در سایت فناوری بورس تهران فعال می‌شود و اطلاعات مربوط به تابلوی سهم را از صفحه‌ی نماد استخراج و نمایش می‌دهد. این افزونه قادر است اطلاعاتی چون محاسبه قدرت خریداران و فروشندگان، ورود و یا خروج پول حقیقی به سهم، حجم مشکوک نماد، محاسبه ارزش صف خرید و صف فروش، رصد تغییرات سهامداران عمده، محاسبه متوسط خرید یا فروش هر حقیقی، نمایش روز‌هایی با ورود حجم مشکوک به سهم در سربرگ سابقه و نمایش درصد تکمیل حجم مبنا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای نصب افزونه بورس وسهام کافیست اینجا را کلیک کنید.

3- افزونه فین آی (FinEye)

این افزونه وضعیت فروش شرکت، سودآوری و نوع محصولات آن را به شما نشان می‌دهد و نمودار تغییرات فروش ماهانه شرکت را در مدت سه سال نمایش می‌دهد. با استفاده از این افزونه می‌توان در یک نگاه از کاهش یا افزایش در درآمدها و فروش شرکت مطلع شد. این افزونه همچنین اطلاعات دیگری چون مشاهده نسبت فروش به تولید در سه سال اخیر، مقایسه مقدار تولید و فروش از هر محصول، مقایسه فروش کل شرکت در سه سال گذشته، لیست محصولات عمده و سهم هر محصول از فروش کل، امکان مقایسه مقدار تحقق یافته و مقدار پیش‌بینی شده، مقایسه نرخ فروش هر محصول در سه سال گذشته و نمایش درآمد حاصل از فروش هر محصول در سه سال گذشته را دارا است. این افزونه روی گوگل کروم قابلیت نصب دارد.

برای نصب افزونه فین آِی کافیست اینجا را کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *