سرمایه‌گذاری

7 دلیل برای استفاده از کپی ترید در بازار ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در بازارهای مالی جهانی و به خصوص بازار ارز دیجیتال نیازمند تخصص، تجربه و مهارت بالایی است و به همین دلیل هر کسی نمی‌تواند سود بالایی از این بازارها کسب کند و حتی ممکن است در صوت اشتباه در تصمیم گیری  ضرر سنگینی را تجربه نماید و حتی برای همیشه از بازار خارج شود. به همین دلیل کسانی که می‌خواهند در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، با تردیدهایی در مورد ریسک سرمایه گذاری مواجه هستند. اما آیا راهی کم ریسک و با سود مناسب برای افراد تازه‌کاری که می‌خواهند در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند وجود ندارد؟

یکی از راه‌های کم ریسک و با سود مناسب برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال، کپی ترید یا معاملات رونوشت است که احتمالا این نام برای شما زیاد آشنا نباشد اما این روش محبوب‌ترین روش سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی در جهان است. در کپی ترید سرمایه‌گذار به جای اینکه خودش به خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال بپردازد، تریدر حرفه‌ای را برای کپی معاملاتش انتخاب می‌کند، به عبارت دیگر هر چه تریدر حرفه‌ای برای خودش خرید و فروش کرد برای شخص سرمایه‌گذار نیز عینا خرید و فروش می‌شود و معاملات تریدر برای فرد دنبال کننده کپی می‌شود. برای اینکه با کپی ترید بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم مقاله چطور با کپی ترید بیشتر سود کنیم را مطالعه کنید.

اما آیا کپی ترید برای همه افرادی که می‌خواهند در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند مناسب است؟

جواب ما مثبت است و در این مقاله به ارائه 7 دلیل برای اینکه کپی ترید برای تمام افرادی که می‌خواهند در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند ارائه کردیم.

1- بازار بین‌المللی 24 ساعته

بازار ارز دیجیتال، بازاری بین‌المللی هست و هر فردی از هر کجای جهان می‌تواند در این بازار سرمایه‌گذاری کند. در چنین بازارهایی کسب سود سخت‌تر از بازارهای مالی داخلی مانند بورس ایران است چرا که به واسطه نبود دامنه نوسان و جهانی بودن بازار که منجر به 24 ساعته شدن بازار شده است، بازار با نوسان بیشتری همراه خواهد بود. به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این بازار نیز بیشتر از بازارهای دیگر نیازمند تجربه و دانش است. بنابراین پیشنهاد می شود اگر وقت یا تخصص کافی را ندارید بهتر است از روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم مانند کپی ترید استفاده کنید.

2- عدم نیاز به حساب ارزی

همانطور که گفتیم، بازار ارز دیجیتال بازاری بین‌المللی است یکی از مشکلات کار در بازارهای بین المللی واریز و برداشت وجه است. اما آیا برای واریز و برداشت الزاما نیاز به حساب ارزی است؟

پاسخ سوال خیر است، شما اگر بخواهید به صورت غیر مستقیم و با استفاده از سامانه کپی ترید سهمتو در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌‌گذاری کنید نیازی به باز کردن حساب ارزی ندارید و به سادگی می‌توانید اکانت را به صورت ریالی شارژ کنید و تریدر خودتان را برای کپی انتخاب کنید تا سرمایه‌گذاری شما در بازار شروع شود.

3- سرمایه‌گذاری دلاری

سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری دلاری محسوب می‌شود. به عبارت دیگر شما هم از بالا رفتن دلار سود می‌کنید و هم از تریدهایی که تریدر برای شما انجام می‌دهد. در بالا گفتیم که واریز و برداشت به صورت ریالی است ولی مادامی که سرمایه شما در گردش باشد، سرمایه شما تبدیل به ریال نمی‌شود. بنابراین  فقط زمانی که که شما قصد برداشت از حساب را دارید، سرمایه دلاری شما به ریال تبدیل خواهد شد و به حساب شما واریز خواهد شد.

سرمایه گذاری آسان با کپی ترید

4- یادگیری آسان و راحت

استفاده از سامانه کپی ترید بسیار راحت هست و هر کسی میتواند با سامانه کپی ترید کار کند و حتما نباید تجربه و تخصص کافی برای ترید در بازار ارز دیجیتال را داشته باشد. سرمایه‌گذار فقط باید تریدری که به نظر او از تجربه و تخصص کافی برای سودآوری در بازار ارز دیجیتال برخواردار است را انتخاب کند و از آن لحظه به بعد کلیه اتفاقات به صورت اتوماتیک و سیستمی برای فرد انجام خواهد شد. به عبارت دیگر شخص سرمایه‌گذار نیاز به انجام هیچ فرایند پیچیده و یادگیری موضوعات جدید نخواهد داشت.

5- صرفه جویی در وقت

برای کسب سود مناسب از بازار ارز دیجیتال باید حداقل روزی هفت الی هشت ساعت برای تحلیل بازار وقت بگذارید تا بتوانید در موقع مناسب خرید و فروش کنید. پس اگر شغلی دارید که بیشتر وقت شما را می‌گیرد این امر برای شما امکان پذیر نخواهد بود. اما سامانه کپی ترید این مشکل را به سادگی هر چه تمام‌تر برای شما حل خواهد کرد. با سامانه کپی ترید دیگر نیازی نیست که خود شما وقت زیادی صرف تحلیل بازار کنید چرا که این وظیفه به تریدری که انتخاب کردید سپرده خواهد شد.

6- قراردادی نیست

یکی از دردسرهای بزرگ روش‌هایی مانند سبدگردانی، بستن قرارداد با بندهایی خاص مانند مدت قرارداد و زمان تسویه حساب با سبدگردان است. معمولا قراردادهایی که با سبدگردان بسته می‌شود، شما طی مدت یکسال امکان برداشت از حسابی که به سرمایه‌گذار را ندارید و باید منتظر بمانید یکسال به پایان برسد تا بتوانید سود و اصل پول خود را بگیرید. البته برخی نیز این قراردادها را شش ماه می‌بندد اما به هر حال نقدشوندگی سرمایه شما محدود می‌شود و شما هر لحظه امکان برداشت سرمایه خود را نخواهید داشت.

اما در کپی ترید اصلا قراردادی وجود ندارد و شما به راحتی هر زمان که خواستید میتوانید سرمایه و سود خود را از سامانه کپی ترید خارج کنید. لذا سامانه‌های کپی ترید نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم نقدشوندگی بالاتری دارد.

7- ریسک کم

نوسان زیاد بازارهای مالی مانند ارز دیجیتال برای هر سرمایه‌گذار تازه‌کاری ریسک زیادی را به بار خواهد آورد چراکه در هر لحظه ممکن است بخشی از سرمایه او از بین برود و سرمایه‌گذار با زیان زیادی از بازار خارج شود. اما کپی ترید می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری به حد قابل قبولی کاهش دهد. در این روش به واسطه سپردن سمایه به چند متخصص سرمایه گذاری عملا ریسک ایجاد ضررهای شدید از سرمایه گذار برداشته خواهد شد. از این رو همه افرادی که دوست دارند در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند با ریسک کم وارد بازار شوند و این راهی ندارد جز استفاده از روش کپی ترید و پیروی کردن از یک تریدر حرفه‌ای.

سخن پایانی

اگر شما هم دنبال یک سرمایه‌گذاری دلاری و پرسود هستید، بازار ارز دیجیتال می‌تواند بازار مالی خوبی برای شما باشد اما این بازار دارای نوسانات زیادی است و هر لحظه ممکن است سرمایه شما از بین برود. اگر شما تریدر حرفه‌ای نیستید و وقت کافی هم برای آنالیز لحظه‌ای بازار ندارید، بهترین گزینه سرمایه‌گذاری با کپی ترید است.

سرمایه گذاری آسان با کپی ترید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *