تحلیلی

آینده مبهم ناتکوین بعد از دستگیری دوروف

شاید مهمترین خبر این هفته دنیای رمزارزها را بتوان بازداشت پاول دوروف دانست. بازداشت پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام در فرودگاه لو بورژه فرانسه، تأثیرات قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال، به‌ویژه ارز دیجیتال نات کوین (Notcoin) و تون‌کوین (Toncoin) گذاشته است. به طوری که قیمت ارزهای ناتکوین و تون کوین حدود درصد ریزش را تجربه کردند.

ارز دیجیتال نات کوین (NOTCOIN) را می‌توان پر سر و صداترین پروژه‌ی ارز دیجیتال چند سال اخیر دانست که حالا با بازداشت شدن خالق آن توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. ناتکوین که به عنوان یک بازی کلیکی در کمتر از 6 ماه توانست 35 میلیون یوزر را جذب پروژه خود کند در اوایل نوامبر سال 2023 روی پلتفرم تلگرام ایجاد شد. این مینی اپ که در راستای اقدامات تلگرام برای تبدیل شدن به پلتفرمی برای پروژه‌های WEB3 ارائه شد، به کاربران اجازه می‌داد به ازای کلیک‌های پی در پی روی صفحه موبایل خود، توکن نات کوین را با نماد اختصاری NOT استخراج کنند. این پروژه تقریباً ۹ تریلیون ضربه (مشارکت کاربران) را ثبت کرده است که محبوبیت و مقبولیت آن در بین علاقه‌مندان به وب ۳ اشاره دارد.

جزئیات بازداشت پاول دوروف

طبق اطلاعات منتشر شده دوروف به دلیل عدم همکاری تلگرام در کنترل محتوای غیرقانونی و تسهیل فعالیت‌های مجرمانه از جمله قاچاق مواد مخدر و سوءاستفاده از کودکان، تحت تعقیب قرار گرفته است. او به همراه یک محافظ و یک زن دیگر از آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود و بلافاصله پس از فرود، دستگیر شد. این بازداشت به‌ دلیل صدور حکم قضایی از سوی پلیس فرانسه به‌دنبال تحقیقاتی در مورد عدم نظارت تلگرام بر محتوای خود انجام شده است. پلیس فرانسه در آخرین اقدام خود حکم بازداشت موقت را تمدید کرد.

نظر تحلیلگران برجسته در مورد دستگیری دوروف

چندین تحلیلگر برجسته، دیدگاه‌های خود را در مورد آینده نات‌کوین پس از بازداشت پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، به اشتراک گذاشته‌اند که در اینجا برخی از آنها آورده شده است:

ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، در مورد بازداشت پاول دوروف ابراز نگرانی کرده است و گفته است که بازداشت دوروف می‌تواند پیامدهای شدیدی در حوزه آزادی نرم‌افزار و ارتباطات در اروپا داشته باشد. او بر اثر بازدارنده احتمالی این اتفاق بر نوآوری و توسعه فناوری‌های غیرمتمرکز که برای آینده ارزهای دیجیتال مانند نات‌کوین (NOTCOIN) حیاتی هستند، تأکید کرد.

دان کریپتو

دان کریپتو (Daan Crypto)، تحلیلگر معتبر دیگری که در دنیای ارزهای دیجیتال فعال است، گفته است که اگر دوروف به زودی آزاد شود، نات‌کوین می‌تواند جهش قابل توجهی را تجربه کند. او متذکر شد که افت قیمت کنونی ممکن است منجر به یک شورت اسکوییز (فشار فروش استقراضی) شود. این اتفاق مشابه مورد بایننس کوین پس از مشکلات حقوقی بنیان‌گذار آن خواهد بود. دان کریپتو پیش‌بینی کرده است که اگر وضعیت به نفع دوروف پیش برود، ناتکوین می‌تواند تا حدود ۰.۰۱۲ دلار بالا برود.

مایکل ون دی پوپ

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر معروف دیگری در حوزه ارزهای دیجیتال است که به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار آزادی دوروف شده است. او بر اهمیت رهبری دوروف برای آینده ارزهای دیجیتال مرتبط با تلگرام، از جمله نات‌کوین، تأکید کرده است. این دیدگاه او منعکس‌کننده باور او به پتانسیل بهبود در بازار ارزهای دیجیتال در صورتی که مسائل حقوقی دوروف به نحو مطلوبی حل و فصل شود، است.

پیش بینی بازار از آینده ناتکوین

علی رغم دستگیری پاول دوروف و آینده مبهم ارز دیجیتال نات کوین در پی این دستگیری، به نظر می‌رسد فعالان بازار ارز دیجیتال نات کوین نوسانات قیمتی این کوین را مقطعی می‌دانند و همچنان روند مثبتی برای این ارزدیجیتال در نظر دارند. به طوری که همچنان 63 نفر به خرید و 23 نفر به فروش ناتکوین معتقد هستند و جمع‌بندی کلی بازار همچنان بر خرید ناتکوین است.

همچنین همچنان میانگین قیمت پیشنهادی برای ناتکوین در حدود 0.0154 اعلام شده است که نسبت به قیمت فعلی آن که حدود 0.00952 است رشد حداقل 60% را نشان می‌دهد. البته برخی نیز معتقد به ریزش قیمت ناتکوین هستند که حداقل قیمت اعلامی آن 0.00854 است. این اطلاعات بر اساس موارد منتشر شده در یک ماه اخیر ارائه شده است و باید دید در روزهای آتی نظر بازار در مورد آینده این کوین بنا به اطلاعات جدیدتر از پرونده دوروف به کدام سمت خرکت خواهد کرد.

لازم به ذکر است برای مشاهده اطلاعات لحظه ای ناتکوین و تحلیل‌های منتشر شده در مورد آن می‌توانید از صفحه اختصاصی نات در سهمتو (NOT) استفاده نمایید. برای بررسی صحت تحلیل‌های ارائه شده و همچنین مشاهده خلاصه اطلاعات منتشر شده، خلاصه‌ای از نظرات به صورت تارگت قیمتی ارائه شده یا حد ضرر ارائه شده مشخص شده است. همچنین همانطور که در شکل آمده است رتبه هر تریدر در کنار قیمت نیز ارائه شده است که به شما برای تشخیص میزان اعتبار تحلیل ارائه شده کمک خواهد کرد. برای NOT تمام تحلیل‌های معتبر که توسط تریدرها ارائه شده است قابل مشاهده است. این رتبه حاصل تحلیل اطلاعات گذشته نگر 4 سال گذشته هر فرد است. برای مشاهده برترین تریدرهای سهمتو می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *