تحلیلی

رونمایی ریپل از استیبل‌کوین جدید خود: گامی بزرگ به سوی انقلاب مالی

استیبل کوین ریپل چیست؟

شرکت ریپل لبز (Ripple Labs) که پیشتر با معرفی رمزارز XRP به شهرت رسیده است از استیبل کوین خود نیز رونمایی کرد. استیبل کوین ریپل، که هنوز نام رسمی ندارد، یک دارایی دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکا است.  هدف اصلی ایجاد این استیبل کوین ایجاد یک رمزارز با ثبات است که بتواند در تراکنش‌های مالی و پرداخت‌های روزمره استفاده شود. ریپل وب‌سایتی را برای کوین RLUSD خود راه‌اندازی کرده است.

اگر چه در اجلاس ریپل ‌لجر (XRP Ledger Community Summit) مدیرعامل ریپل، از استیبل‌کوین RLUSD رونمایی کرد، اما تاریخ دقیق عرضه آن هنوز اعلام نشده است و تنها به رونمایی از وبسایت آن بسنده شده است. این استیبل کوین می‎‌توان جایگاه ریپل را در کنار تتر(Tether) و USDC مستحکم نماید.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین‌ها رمزارزهایی هستند که به منظور حفظ ثبات قیمت طراحی شده‌اند. برخلاف ارزهای دیجیتال معمولی مانند بیت‌کوین و شیبا و یا میم‌کوین‌هایی مثل پپه و نات کوین که نوسانات قیمتی زیادی دارند، استیبل کوین‌ها به یک دارایی ثابت مانند پول فیات (دلار، یورو و غیره)، طلا یا سایر کالاها وابسته‌اند تا نوسانات قیمتی را کاهش دهند. استیبل کوین‌ها می‌توانند نقش مهمی در آینده سیستم‌های مالی ایفا کنند. با پیشرفت‌های فناوری، تحولات نظارتی و تغییرات بازار، این دارایی‌های دیجیتال می‌توانند به یک سیستم مالی کارآمدتر، شفاف‌تر و در دسترس‌تر منجر شوند و کمک به پذیرش ارزهای دیجیتال در این سیستم‌ها نمایند.

مزایای ایجاد استیبل کوین برای ریپل

در اصل، ایجاد یک استیبل کوین برای ریپل یک حرکت چندوجهی است که هدف آن گسترش حضور در بازار، تقویت اکوسیستم موجود و قرار گرفتن در موقعیت مطلوب در چشم‌انداز نظارتی در حال تکامل ارزهای دیجیتال است. از جمله مزایای این کار برای ریپل می‌تواند موارد زیر باشد

  • گسترش و تنوع استراتژیک

ریپل می‌تواند با این کار وارد بازار ۱۵۰ میلیارد دلاری استیبل کوین‌ها شود و محصول جدیدی در کنار XRP  به بازار ارائه نماید.

  • تقویت اکوسیستم XRP Ledger

این کار منجر به توسعه اکوسیستم XRP خواهد شد. رونمایی از استیبل کوین منجر به جذبب کاربران، توسعه‌دهندگان و در نتیجه ورود نقدینگی جدید به XRP خواهد شد. به نظر می‌رسد این کار فعال کردن فعالیت‌ مالی بیشتر در پلتفرم، اکوسیستم XRP را تقویت نماید.

  • پل زدن بین امور مالی سنتی و ارزهای دیجیتال

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، گفته این اقدام به “پر کردن شکاف بین امور مالی سنتی و ارزهای دیجیتال” کمک می‌کند. با توجه به این‌که این کار مطابق با قوانین پیش می‌رود، می‌تواند برای مؤسسات و دولت‌ها، مشتریان ریپل، جذاب باشد.

  • بهبود خدمات موجود ریپل

ارائه استیبل کوین می‌تواند محصول نقدینگی فوری (ODL) ریپل را بهبود بخشد و تراکنش‌های سریع‌تر بین مؤسسات مالی را تسهیل کند.

  • گسترش به سمت DeFi

استیبل کوین‌ها در حوزه (DeFi) نقشی کلیدی ایفا می‌کنند و این حرکت می‌تواند به ریپل کمک کند در این بازار رو به رشد مرتبط با معمالات و صرافی‌های غیر متمرکز شود

اثر استیبل کوین ریپل بر قیمت XRP

انتشار اخبار در خصوص راه‌اندازی استیبل کوین ریپل با پشتوانه دلار آمریکا نتوانست تأثیر به‌سزایی بر قیمت XRP داشته باشد. این مسئله به گمانه‌زنی‌ها در خصوص تأثیر آن بر قیمت ارز دیجیتال ریپل دامن زده است، اما تاکنون تغییرات قابل توجهی در قیمت XRP مشاهده نشده است. اما بنابر تحلیل‌های ارائه شده توسط تریدرها در یک ماه اخیر قیمت حتی تا 7.79 دلار نیز تخمین زده شده است.

اما تریدرها قیمت XRP را به طور میانگین 2.05 دلار را برای این ارزدیجیتال تخمین زده‌اند که رشدس حدود 4 برابری را نشان می‌دهد. البته همان‌طور که پیشتر نیز ذکر شد علی رغم خوش‌بینی تریدرها به این رمزارز، اما همچنان این رمزارزنتوانسته است رشد چشمگیر پیشین خود را تکرار نماید.

لازم به ذکر این حدود قیممت نتیجه تحلیل تریدرها و تحلیلگران مختلفی است. اگر علاقه مند به درک میزان اعتبار تریدرهای مشارکت کننده در این تحلیل هستید میتوانید رتبه تریدرها را در صفحه مربوطه مشاهده نمایید. برای XRP تمام تحلیل‌های معتبر که توسط تریدرها ارائه شده است قابل مشاهده است. این رتبه حاصل تحلیل اطلاعات گذشته نگر 4 سال گذشته هر فرد است. برای مشاهده برترین تریدرهای سهمتو می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *