تحلیلی

پایان نبرد حقوقی ریپل و رگولاتور: آیا XRP آماده جهش است؟

هدف ریپل(XRP) چیست؟

رمز ارز XRP که برخی آن را با شرکت ریپل استباه می‌گیرند در سال 2012 و توسط شرکت Ripple Labs  بر روی شبکه XRP Ledger ایجاد شده است. XRP Ledger یک بلاکچین عمومی و متن‌باز است که برای تسهیل پرداخت‌های سریع‌تر و ارزان‌تر طراحی شده است. ریپل (XRP) به دنبال کاهش زمان تراکنش‌های بین‌المللی مالی که در حالت عادی ممکن است تا چند روز طول بکشد به چند ثانیه است. اگر بخواهیم هدف XRP را در یک جمله توصیه کنیم می‌توان هدف اصلی XRP را ایجاد یک سیستم پرداخت جهانی سریع، کم هزینه و کارآمد دانست که بتواند به عنوان پلی بین سیستم‌های مالی سنتی و دنیای ارزهای دیجیتال عمل کند.

نکته مهم در مورد XRP این است که بر خلاف بسیاری از رمزارزهای دیگر مانند بیتکوین، کوین‌های مرتبط با XRP و ۱۰۰ میلیارد توکن در زمان راه‌اندازی شبکه ایجاد شد. Ripple ۸۰ میلیارد توکن دریافت کرد تا عملیات‌های آینده را تأمین مالی کند و توکن‌های باقی‌مانده بین بنیان‌گذاران تقسیم شد.

نقاط عطف تاریخی موثر بر قیمت XRP

XRP در 5 سال ابتدای معرفی خود همواره با قیمتی کمتر از یک سنت معامله شده است و تقریبا تا سال 2017 تحرکات خاصی در قیمت این رمزارز دیده نمی‌شد، اما از این سال به دلیل افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال و آغاز همکاری‌های ریپل (Ripple) با موسسات مالی بزرگگ قیمت این کوین توانست با جهشی چشمگیر تا نقطه اوج 3.4 دلار افزایش یابد.

پس از این رالی تاریخی قیمت ریپل مجدد به زیر 1 دلار سقوط کرد و تا سال 2021 در همین رنج قیمتی باقی ماند. از سال 2021 قیمت XRP به طور قابل توجهی نوسانی بوده است. چرا که همواره با تنش‌هایی مثل شکایت SEC و چالش‌های قانونی ناشی از آن مواجه بوده است.

آخرین اخبار مؤثر بر قیمت XRP

XRP همچنان نوسانات قیمتی مختلفی را تجربه می‌کند. به عنوان مثال XRP توانسته است در یک دعوی با SEC نتیجه مثبتی بگیرد که می‌تواند به طور قابل توجهی اعتماد سرمایه‌گذاران را افزایش دهد و احتمالاً قیمت XRP را بالا ببرد. اما از سوی دیگر شرکت ریپل اعلام کرده است به دنبال فروش 200 میلیون از توکن‌های XRP است. این فروش گسترده می‌تواند فشار فروش قابل توجهی بر بازارهای اسپات ایجاد کند و احتمالاً قیمت XRP را پایین آورد. به همین دلیل تحلیل‌گران مختلف نظرات نسبتا متضادی را در مورد XRP دارند. به عنوان نمونه در تحلیلی در کوین مارکت کپ ادعایی برای رشد 65000% این کوین ارائه شده است.

آیا قیمت ریپل افزایش می‌یابد؟

به طور کلی، عملکرد آینده XRP به شدت به نتایج مسائل قانونی جاری، تصمیمات نظارتی و روندهای پذیرش بازار بستگی دارد. اما با توجه به وضعیت فعلی و اتفاقات اخیری که برای رمزارز ریپل افتاده است تحلیل‌گران نسبت به آینده آن تا حدی خوشبین هستند.

به عنوان نمونه همانطور که در شکل بالا قابل مشاهده است 97 نفر از تریدرها معتقد به خرید رمزارز XRP هستند و تنها 25% تحلیلگران معتقد به کاهش قیمت و فروش XRP  هستند. همچنین بنابر تجمیع و تحلیل اطلاعات تریدرهای سهمتو، ریپل می‌تواند از قیمت 0.618 که قیمت امروز کوین است تا قیمت 2.05 که میانگین قیمت انتظاری تحلیلگران است افزایش یابد. همچنین تحلیل‌گران قیمت ارز ریپل را تا حدود 7.59 دلار نیز تخمین زده‌اند که برای مشاهده اطلاعات لحظه ای آن می‌توانید از صفحه اختصاصی ریپل (XRP) استفاده نمایید.

در شکل زیر نیز نظر هر تریدر به همراه رتبه تریدر به صورت خلاصه نظرات آورده شده است که نشان دهنده حدود قیمتی مد نظر هر تریدر است. برای هر تحلیل ارائه شده خلاصه‌ای از نظرات به صورت تارگت قیمتی ارائه شده یا حد ضرر ارائه شده مشخص شده است.  در این بخش برای XRP تمام تحلیل‌های معتبر که توسط تریدرها ارائه شده است قابل مشاهده است. این رتبه حاصل تحلیل اطلاعات گذشته نگر 4 سال گذشته هر فرد است. برای مشاهده برترین تریدرهای سهمتو می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

لازم به ذکر است اگر علاقه‌مند به مشاهده جزییات تحلیل‌ها و منابع اطلاعاتی سهمتو هستید می‌توانید با رفتن به پیام محتوای کامل آن را در صفحه کوین از اینجا مشاهده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *