تحلیلی

مانا و دنیای متاورس: آیا مانا به روند نزولی خود پایان می‌دهد؟

تب دنیای متاورس و رمزارزهای متاورسی تا حدی فروکش کرده است اما همچنان دنیای متاورس و ارزهای دیجیتال متمرکز بر متاورس از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. یکی از ارزهای محبوب این حوزه مانا (MANA) است که تحت پروژه دسسنترالند رو نمایی شده است. دیسنترالند یک سرمزین مجازی در دنیای متاورس است و ارزدیجیتال مانا هم واحد پولی این دنیای متاورسی برای خرید و فروش کالاها است. دیسنترالند توانسته محبوبیت زیادی در بین گیمرها کسب کند و در حال حاضر گیمرهای زیادی در حال کسب درآمد از طریق آن هستند.

دیسنترالند چه کار می‌کند؟

ایده پلتفرم دیسنترالند اولین بار در سال 2017 مطرح شد و پس از گذشت سه سال یعنی در سال 2020 برای عموم رونمایی شد. این پلتفرم تلاش دارد یکی از زیرساخت‌های توسعه دهنده متاورس را ایجاد کند و تا کنون به لطف رمزارز مانا (MANA) که پیشران اقتصادی آن است توانسته است به بستری بزرگ و غیرمتمرکز تبدیل شود. تمرکز پروژه دسینترالند بر ایجاد تجربه‌های منحصر به فرد مربوط به واقعیت مجازی یا VR است. این پروژه تلاش دارد تا انواع تجربیات مرتبط با VR را برای کاربران خود به ارمغان آورد.

کوین مانا  چه کار می‌کند؟

کوین مانا یک توکن NFT در دنیای متاورس است که به طور اختصاصی در پروژه دیسنترالند استفاده می‌شود. این کوین نقش بسیار مهمی در اقتصاد این پروژه ایفا می‌کند. در حقیقت دیسنترالند دو کوین در دل خود دارد که لند (LAND)  و رمزارز مانا (MANA) نامیده می‌شوند. این کوین‌ها قابلیت خرید و فروش املاک و مشتغلات موجود در دنیای متاورسی پروژه را برای کاربران فراهم می‌کنند. توکن LAND نماینده‌ی زمین‌ها در پروژه است و توکن MANA نقش واحد پولی دیجیتال را در این سرزمین دارد. نکته جال توجه در مورد مانا این است که تعداد آن محدود است و نهایت 2193179327 واحد از آن وجود خواهند داشت و بر خلاف بسیاری از رمزارزها که تعداد دقیق آن نامشخص است طراحی شده است.

قیمت رمزارز مانا در چه حدودی است؟

در طول 6 ماه اخیر قیمت مانا مسیر نزولی را طی کرده است و نتوانسته است رکوردهای قبلی قیمت خود را تکرار کند. قیمت فعلی رمزارز مانا در حدود 0.26459 است که اختلاف بسیار زیادی با رکورد قیمتی 5.85 دلاری آن در سال 2021 دارد. البته قیمت این کوین در سال 2017 در محدود 0.00923681 بوده است که برای سرمایه‌گذاران اولیه بازدهی بسیار بالایی را داشته است.

 

آیا قیمت کوین مانا افزایش خواهد یافت؟

 

با توجه به روند قیمتی که در بالا نشان داده شده است و کاهش مستمر قیمت در مدت اخیر و همچنین با توجه به نظرات تریدرها این کوین در آینده نزدیک افزایش قیمت انفجاری نخواهد داشت. بر اساس نظرات تریدرها و تحلیلگران قیمت مانا ممکن است تا محدوده 0.273 افزایش یابد که محدوده 3% برای سود را نشان می‌دهد که چندان بالا نیست. از سوی دیگر حداکثر قیمت پیشنهادی نیز 0.295 است که باز هم نشان دهنده خوش بینی پایین تریدرها نسبت به آینده این رمزارز است.

حتی برخی از تریدرها به آینده این رمزارز تا حد زیادی بدبین هستند. به عنوان مثال یکی از تریدرهای فعال در تریدینگ ویو گفته است که MANA در میان 10 توکن برتر با بدترین عملکرد قرار دارد. اکنون به پایین ترین سطح از سال 2021 رسیده است. به عقیده این تریدر MANA در حال مبارزه برای ماندن در همین سطح قیمتی است. به گفته این تریدر علی رغم این‌که بسیاری از افراد پیشنهاد خرید و جمع کردن مانا را در این سطح قیمتی می‌دهند، بر خلاف آخرین اتفاقات بازار، بعید است که همه توکن ها با هم دیوانه وار پمپ شوند. بنابراین، توکن‌هایی که عملکرد بسیار ضعیفی دارند، مانند MANA، احتمالاً در یک روند صعودی عملکرد ضعیفی دارند (یا اصلاً کار نمی‌کنند). همچنین این تریدر معتقد است در صورت ریزش و یا تلاطم در بازار، کوین مانا (MANA) احتمالاً حمایت خود را خواهد شکست و این یعنی یک ریزش 75% دیگر برای این رمزارز در بازار نزولی.

برای مشاهده اطلاعات لحظه ای آن می‌توانید از صفحه اختصاصی مانا (MANA )استفاده نمایید.

چه کسانی در مانا سود کرده‌اند؟

علی رغم ریزش قیمت و وضعیت فعلی مانا هنوز هم تریدرهایی هستند که با تحلیل مناسب مانا توانسته‌اند سود خوبی از این رمزارز کسب کنند. برای مشاهده این افراد که برخی از آن‌ها در شکل پایین مشخص شده‌اند می‌توانید به صفحه اختصاصی این کوین در سهمتو مراجعه کنید. این تریدرها به همراه سوابق تحلیلی هر تریدر در شکل زیر ارائه شده است. برای هر تحلیل ارائه شده خلاصه‌ای از نظرات به صورت تارگت قیمتی ارائه شده یا حد ضرر ارائه شده به انضمام رتبه تریدرها است. این رتبه حاصل تحلیل اطلاعات گذشته نگر 4 سال گذشته هر فرد است. برای مشاهده برترین تریدرهای سهمتو می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

لازم به ذکر است اگر علاقه‌مند به مشاهده جزییات تحلیل‌ها و منابع اطلاعاتی سهمتو هستید می‌توانید با رفتن به پیام محتوای کامل آن را در صفحه کوین از اینجا مشاهده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *